Tekači v sistemu AZS

Ukvarjanje s športom je zanesljivo poleg zdravega prehranjevanja zelo pomembno za zdravje. O tem je veliko napisanega in povedanega, seveda pa je treba stvari gledati širše. Vsak mora ugotoviti, katera oblika vadbe je zanj najboljša, se pravi, od katere bo imel največ koristi in najmanj nevarnosti za poškodbe ali druge zdravstvene težave. Kadar sami ne morete ugotoviti, kaj je najbolje, se morate obrniti na strokovnjake.

Pomemben vidik vadbe je rednost, kar pomeni, da mora biti za pravi učinek nad 30' 4x tedensko. Seveda bolje tudi manj, kot nič. Naslednja je intenzivnost. Učinkoviti so občasni zelo intenzivni krajši treningi.

Za varno izbiro vadbe je treba opraviti zdravniški pregled po možnosti v ambulanti športne medicine. V bistvu bi moral vsak pred začetkom resne vadbe opraviti kompleten pregled pri specialistu športne medicine. Nekaj verjetno lahko dobite tudi preko napotnice, a je čakalna vrsta dolga, samoplačniško je krajše čakanje, morate pa paziti, da izberete usposobljeno ustanovo. V Ljubljani je en tak Zdravstveni dom Ljubljana, ki opravlja preglede za kategorizirane športnike in tudi samoplačniško. So pa tudi drugi zelo kvalitetni. Vsekakor pregled toplo priporočamo.

V glavnem imamo priprave orientirane na nekaj glavnih tekov v sezoni. Spomladi so to Istrski maraton, tek trojk in običajno še en tek ali na stezi ali v tujini. Nastopamo tudi na tekmah državnega prvenstva, kjer je za nas primerno in s tistimi tekači, ki lahko tam uspešno tekmujejo. Za nas so zanimive tudi veteranske kategorije, kjer so nekateri naši tekači zelo uspešni.

Zaključimo junija, nakar sledi prehodno obdobje z dopustniškimi aktivnostmi. S tem poskušamo narediti naš tekaški trening bolj pester.

Avgusta začnemo s pripravami na Ljubljanski maraton in še en do dva teka.

Tukaj boste našli nasvete za priprave na množične teke, kaj je potrebno vedeti in kje prežijo nevarnosti pri treningu. Trening naj bo vedno tak, da ne bo povzročal škode, v mislih pa imejte tudi tekaško modrost, ki pravi, da je na tekmo vedno bolje priti premalo treniran, kot pa pretreniran. Kajti od tu je pot nazaj do dobrega počutja in moči za normalen trening zelo dolga.

Živeti s športom pomeni biti svoboden kot ptica. Zares iskrena hvala, ker letite z nami.