Cilji ljubiteljskega teka

To ni razpravljanje o tem, če je pametno teči ali ne. Tek je zakon za zdravje. Pol ure zmernega teka trikrat tedensko  bo za vaše zdravje, dolgoživost, vitalnost in dobro počutje naredilo bistveno več, kot razni napitki, tabletke in terapije. Tek je odličen, ker pospeši krvni obrok, prečisti telo, uredi prebavo in še kakšna korist bi se našla. Ob normalni prehrani, brez basanja s hidrati, je tek odlično zdravilo za diabetes in inzulinsko neobčutljivost.

Ima pa še nekaj, kar se ne vidi takoj. Na dolgem teku se lahko v miru marsikaj pogovorite sami s seboj in odženete stres daleč stran. Zato verjetno niso najbolj primerni pripomočki telefon in slušalke v ušesih. Mogoče bo na začetku težko, počasi pa vam ne bo več dolgčas v tišini. Tudi tišina je zdravilna.

Tudi takrat, ko vam je težko iti ven, ker ste utrujeni ali nimate časa, boste po teku kot novi in zadovoljni ter polni moči. In naredili boste vse, kar niste v času, ko ste tekli in še kaj več. Na koncu vas niti dež in mraz ne bosta  več motila.

In tako bo tek postal vaš zdravnik in nepogrešljiv sopotnik. Odlično, vendar pa preveč dobrega ima vedno tudi svoje slabosti.

Pod pojmom zdrava rekreacija  morate razumeti, da vse to delate za zdravje, dobro počutje in so vsa sredstva uporabljena s tem namenom. Tek je vedno obremenjen z rezultatom, ker ga je lahko meriti. Tekačice in tekači v zrelih letih imate polno obveznosti v službi in doma tako, da tek nikakor ne more in ne sme biti vaša primarna dejavnost. Sledi vprašanje, če naj si potem merite čase in nastopate na rekreativnih tekih. Odgovor je da. S tem, ko si zastavite nek smiseln in oprijemljiv cilj, boste lažje našli motiv za trening in premagovanje naporov tudi takrat, ko niste v najboljši koži. Človek mora vedno imeti cilj in željo po napredovanju in uspehu, ki pa morata biti letom in drugim okoliščinam primerna.

Mladi tekači morajo imeti cilj dobro tekmovati v absolutnem merilu in napredovati v svojih sposobnostih z večjimi ali manjšimi koraki. Z leti pa se cilji menjajo in za ljubiteljske tekačice in tekače srednjih let, pa je cilj delati najboljše kar lahko za svoje zdravje in obremenjevati telo v zdravih mejah tako, da se lahko obnavlja in izboljšuje. Absolutni tekmovalni rezultat je nesmiseln, veliko bolje je, da se trudite izboljševati ali vsaj vzdrževati nivo svojih rezultatov.

Vedno imejte v glavi, da tečete za zdravje, dobro počutje in se trudite ohranjati nivo svojih sposobnosti na istem nivoju kljub staranju.

Tak način ukvarjanja s tekom vas bo nagradil z zdravjem, dobrim počutjem in betežno staranje boste premaknili daleč v prihodnost. Na koncu boste ugotovili, da je bil tek dobra naložba v zdravje in vitalnost.

 

Splošna priprava mladih

V društvu imamo atletsko treniranje mladih tekačev. Glede na to, da je atletika osnova večine športov in imamo kvalitetno znanje in dolgoletne trenerske izkušnje tako s šprinterji kot s tekači, smo pripravili program splošne in kondicijske priprave za mlade nogometaše. Trening je uporaben tudi za druge športe z žogo. Lahko se dogovorimo za individualno vadbo ali za trening v manjših homogenih skupinah.

Nudimo kvaliteten trening, odlično tekaško in splošno gibalno tehniko, koordinacijo in sodoben trening splošne in namenske moči za določen šport. Treninge vodi atletski trener specialist z dolgoletnimi tekmovalnimi izkušnjami z atleti v različnih tekaških disciplinah.

Pokličite nas.

 

 

Varen in koristen tek

Ob vseh koristih teka je vedno nevarnost, da se lahko tudi kaj zalomi, zato vam tukaj ponujamo nekaj opomb in nasvetov, da bo težav čim manj. 

Tukaj boste našli nekaj nasvetov za resne rekreativne tekače, ki se pripravljajo za razne maratonske nastope kot tudi za ljubiteljske, ki želijo predvsem narediti kaj koristnega za svoje dobro počutje. Mogoče bo koristen tudi opis tekaških težav in pomoč pri odpravljanju le teh. Spremljate pa lahko tudi tekaške kolumne, ki so objavljene v Logaških novicah vsak mesec.

Z nami ne bo lažje, bo pa varneje in hitreje.

Živeti s športom pomeni biti svoboden kot ptica. Zares iskrena hvala, ker letite z nami.