Tek v skupini ali sam

Vreme bo vedno bolj naklonjeno tekačem, kar pomeni, da se boste težje izgovarjali, zakaj niste šli teči. Seveda je ob vseh delovnih in drugih obveznostih včasih težko in kdaj bo pač tek odpadel. Trudite se, da se bo to zgodilo bolj redko. K rednosti vadbe veliko prispeva, če se priključite neki tekaški skupini. Zaradi čuta odgovornosti do skupine boste šli večkrat na tek s tem boste svojo vadbo lažje organizirali in vaš tek bo imel smisel in učinek. Tek je odlično sredstvo v boju z vsemi boleznimi sodobnega časa, zraven tega boste odlično izgledale in tudi počutje bo tako. 

Še vedno ostaja razmerje vadbenih vsebin podobno. Se pravi polovica teka, drugo sta moč in gibljivost. Za vse vrste vadbe je sistem enak in je treba količino in intenzivnost ves čas spreminjati, da je učinek optimalen. Tokrat bomo govorili o tekaškem delu vadbe.

Še vedno bo nedeljski pohod po hribih odlična zamenjava za dolgi tek, sicer je nedelja dober dan za dolgi tek. Dobite si družbo podobno hitrih in tecite skupaj.

Do odpusta imate 4 mesece za graditev tekaških sposobnosti, zato boste podaljševali vaše dolge teke in dodajali še nove vrste tekov. Dolgih tekov ne tecite prehitro. Za orientacijo naj vam bo, da lahko vmes kaj poveste in po 6-12 urah ne smete biti več utrujeni. Za ljubitelje pametnih uric pa 75% max. srčne utripov. Za začetnike je dolgi tek cca. 1h, kasneje pa do 1,5h. Kaj več pa za zdravje in dobro počutje niti ni potrebno. Krajši teki (35'-45') so pa hitrejši (85%MSU), predvsem pa se truditi spreminjati ritem tako, da tečete v krajši klanec hitreje, lahko pa tudi napravite kakšen hiter odsek po ravnem. Obvezen je tudi trening kratkih tekov cca. 10x25'', ki so vedno hitrejši. To delajte na ravnem terenu (trava, pot), asfalt naj bo zadnja izbira. Tudi ta trening boste naredili lažje in hitreje, če boste delali v skupini. Po dveh mesecih teka boste opazili napredek in potem lahko dodaste še eno enoto hitrih tekov (3-4x3'). To je sicer neprijetno a se splača, ker je učinek in počutje v naslednjih dnevih super. Če ga ni in ste bili zdravi pomeni, da ste na začetku počasne teke tekli prehitro.

Še vedno pa ostane vadba STP s tem, da nekaj moči naredite s teki in tekaškimi vajami na strmem kratkem klancu (30m-60m). In ne pozabite na vadbo gibljivosti!

V vednost in razmislek

Tekači  se vozijo v oddaljene kraje, da naredijo v skupini lažje boljši trening, rekreativni tekači pa tečejo na istem mestu vsak zase, ker nimajo iste hitrosti??

Pripravi atletski trener v ŠD Tek je lek Miro Petrovec

 

Ljubljanski maraton 2019

Lani je na Ljubljanskem maratonu nastopilo nekaj naših tekačev, ki so bili zelo navdušeni nad novo tekaško izkušnjo. Posledično je sedaj interes za nastop na pravem maratonu precej večji in očitno bo kar nekaj naših tekačev jeseni teklo na LM 42km, ki je tudi državno prvenstvo.       

Da se boste na maraton pripravili čim bolje in ga pretekli brez posledic, boste na tem mestu dobili napotke, kako čim bolj smiselno in učinkovito trenirati. Za dobre priprave je zelo pomembno, da je skupina tekačev dovolj velika tako, da je več dobre energije za trening. Zato  se bomo trudili k pripravam na maraton pritegniti čim več tekačev.                              

Pomladanski del sezone boste izkoristili zato, da boste popravili najšibkejše stvari v vaši tekaški pripravi. Nastopili boste v nekaj krajših tekih in s tem izboljšali svojo tekmovalno hitrost na 10km in 21km.

Z neposrednimi pripravami bomo začeli konec julija, seveda pa je treba pomladi narediti dobro osnovo s primerno količino teka in preventivne vadbe. Tako boste sposobni dobro trenirati, vadba moči pa bo dobra zaščita pred poškodbami. Zelo pomembno je, da se naučite teči dovolj dolgo! Nekaj takih tekov boste morali narediti tudi sami, bomo pa to delali na skupnih tekaških dnevih, s katerimi začnemo 18. avgusta in jih bomo potem imeli vsak prost vikend. V prvi fazi priprav vam bodo pa zelo koristili dolgi pohodi po naših lepih hribih, nadaljevali boste z dolgimi teki, v ključnem obdobju boste pa vadili tekmovalni tempo.

Program treninga po ciklusih boste dobili sproti glede na realizacijo preteklega tri tedenskega  ciklusa.

Živeti s športom pomeni biti svoboden kot ptica. Zares iskrena hvala, ker letite z nami.